Een leuke week!

2 april 2013 - Paramaribo, Suriname

Maandag ben ik bij de dokter geweest.. Ze denken dat ik een ontsteking heb in me baarmoeder. Of dit nou echt het geval is, geen flauw idee want ze hebben weer niks getest of iets dergelijks. De medicijnen helpen in iedergeval wel. Ik heb 2 antibiotica kuren gekregen die erg vies smaken.

Nadat we daar zijn geweest zijn we naar het grootste winkelcentrum van Paramaribo gegaan. We hebben niet erg veel gekocht, alleen heb ik een hempje gekocht met        I (L) SU.

Dinsdag ging ik weer aan de slag op stage. Het was de dag voor holy paghwa , een hindoestaans feest. Alle kinderen van het kindertehuis waren uitgenodigd bij een groot sportveld om er een gezellige gelegenheid van te maken. Ze kregen lekker te eten en er was ook nog een ander kindertehuis uit de omgeving. Na het eten werden kinderen op het podium geroepen om te komen zingen en dansen. Erg leuk allemaal om te zien, en hoeveel kinderen er wel niet talent hebben! De kinderen kregen als ze op het podium geweest waren, een cadeau en een zak snoep. Bijzonder om te zien dat hier de kinderen die ''bijna niets'' hebben , toch niet overgeslagen worden. Alle ''rijkere'' hindoestanen doen hier vaak wat voor de kinderen van de kindertehuizen. De kinderen hebben echt een super dag gehad, en zijn erg verwend!

Woensdag werdt er hier Holy pahwa dus gevierd. Het is een feest waarbij er met gekleurd poeder op elkaar wordt gegooid en gesmeerd. We zijn met Rinaldo ze nicht naar de stad gegaan om te gaan kijken op het onafhankelijkheidsplein en in de palmentuin. Het was een gekkehuis overal. Allemaal mensen ondergestrooid onder de gekleurde poeder. Rinaldo vond het maar niks want hij houd niet van vies worden. Hij zei tegen iedereen ; ''niet op mij gooien''. Hahaha want vies wordt je toch wel! Uiteindelijk heeft ze nicht hem onder de roze poeder gestrooid! Het was echt een hele gezellige dag en ik vond het zeker leuk om een keer meegemaakt te hebben!

Donderdag was er weer een dagje stage. Ik ben verder gegaan met mijn lessencyclus die ik door ziekte niet heb af kunnen maken op school. Ik ging het nu dus geven in het kindertehuis met de kleinste. Het werdt een beetje een gekke boel maar de kinderen vonden het wel erg leuk. Ik ging verder met de handstand en later geprobeerd een klein beetje de radslag aan te leren. Dit was nog best wel lastig voor ze en heb mijn einddoel niet kunnen behalen. Er waren maar 3 kindjes die het uiteindelijk een beetje is gelukt om de radslag te maken. S'avonds zijn we een lekkere Nederlandse pannekoek gaan eten bij het pannekoekenhuis hier. Ik had een  pannekoek met spek en kaas. Het smaakte erg lekker!

Vrijdag avond zijn we lekker uiteten gegaan bij 't vat en zijn we gaan poolen bij het poolcenter hier in de stad. Daarna vroeg slapen want de volgende ochtend ging om half 9 weer de wekker!

Ik heb vroeg in de ochtend geskyped met papa,mama,annemarie,roy,tante jenny, ome patrick, bob, sam en opa en oma hegeman omdat hun 50 jaar getrouwd zijn! Ik vind het erg jammer dat ik niet bij het feest kon zijn maar ik ben blij dat iedereen het leuk heeft gehad!

Zaterdag om 10uur gingen we met de mensen waarvan we ons appartement huren naar een privé zwembad. Het was in een heerlijk rustige omgeving waar we heerlijk hebben gezwommen, gegeten en Rinaldo heeft gevist. Hij had 6 vissen gevangen in een uur met een bamboe hengel en zelf gezochte pieren. Er zaten een hoop vissen daar in de visvijver dus dan is het ook erg leuk om te vissen!

Zondag gingen we met Rinaldo ze andere nicht en haar man weer naar whitebach. S'avonds was er bij Leguana park, daar vlakbij , een groot feest. Sunglamm, een feest van lustig events. We zijn daar met z'n 4e heengegaan en hebben het erg naar onze zin gehad. Het was echt een topfeest en het was erg druk. Toen we terugwaren zijn Rinaldo en Linio nog gaan vissen, alleen zonder succes.

Het was de volgende ochtend echt heerlijk om wakker te worden op white beach. Lekker rustig zonder blaffende honden en kraaiende hanen/kippen. We hebben ontbeten , getafelgevoetbald en lekker op het balkon gezeten. Daarna zijn we terug gegaan naar de stad. Echt ongelofelijk hoe hoog hier sommige drempels zijn. Je kan er niet eens rustig over heen rijden zonder dat de onderkant van je auto schraapt over de drempel heen! Ik heb echt medelijden met de mensen die daar wonen, want dit kan nooit goed zijn voor je auto!

Morgen gaat me laatste stage week in. Een week waarin ik me evenement moet geven en Rinaldo gaat een dagje mee om te kijken op mijn stage.

We hebben een drukke week gehad, waarin we veel hebben gedaan. Maar zeker een leuke week! Nog 2 weken en dan zijn we alweer terug in het koude Nederland. Ik hoop dat het daar ook snel weer wat beter weer wordt! Me moeder stuurde me al een foto van me auto met sneeuw erop, daar moet ik nu echt nog niet aan denken! De tijd gaat echt super snel voorbij en we genieten hier volop.

Doeggg xxx

1. Mama:
    lieve marjolein
    alweer je laatste stage week
    wat is het snel gegaan
    over twee weken is het weer voorbij
    geniet nog maar even het heeft hier vanacht nog gevroren
    ik hoop dat als je thuis komt dat het weer hier ook wat beter is
    groetjes en liefs van ons
  2. Hagen J .G.F.:
    2 april 2013
    Alweer een leuke week achter de rug .geniet er nu nog maar van want het einde komt met rasse schreden ,beterschap en tot ziens in het koude holland.Groetjes Oma en Opa.
  3. Marjolein:
    2 april 2013
    Ja het is zeker erg snel gegaan! ik hoop ook zo voor jullie op beter weer.. Tot snel. Heel veel liefs xxx
  4. Oma en opa hegeman:
    4 april 2013
    hoi mar weer een prachtig verhaal we hebben mooi feest gehad je ziet het wel op de film en fotos als je thuis ben geniet van de laatste week samen met rinaldo groetjes uit denoever en heel veel knuffels oma en opa